سفارش تبلیغ
صبا ویژن

علت مدفوع خونی در کودکان و جدیدترین روش درمان سریع آن چیست؟

با اینکه درصد کمی از کودکان مشکل مدفوع خونی دارند اما مدفوع خونی نشان دهنده وجود مشکلی در روده آنهاست که باید با پزشک متخصص مشورت کنید. در این پست در مورد علت مدفوع خونی در کودکان و جدیدترین روش درمان سریع آن اطلاعاتی را در اختیار شما قرار می دهیم.

بعضی از والدین با مشاهده مدفوع خونی کودک خود دستپاچه شده و خیلی نگران می شوند. در پاسخ به این نگرش باید گفت با اینکه وجود خون در مدفوع کودکان ممکن است خطرناک باشد اما در اکثر موارد حای نگرانی نیست و این مشکل در کوتاه مدت رفع خواهد شد. اما در برخی موارد ممکن است این خون علامت ابتلا به بیماری‌های خطرناک پاتولوژیکی باشد. بنابراین با ارزیابی و تشخیص به موقع، احتمال بروز خطرات احتمالی برای کودکان مبتلا به مدفوع خونی به حداقل می‌رسد.

دلایل ایجاد مدفوع خونی در کودکان:

مدفوع خونی در کودکان دلایل متعددی دارد که طبق تشخیص پزشک باید درمان شوند. در این قسمت شما را با مهم ترین دلایل مدفوع خونی در کودکان آشنا می کنیم :

1- بیماری های التهابی روده ای:

بیماری های مثل کرون یا کولیت شایع ترین دلیل برای این موضوع بوده و سبب سوزش در دستگاه های گوارشی و خونی شدن آنها می شود. بیماری کرون یا کولیت زخمی یک بیماری است که باعث تورم در پوشش داخلی دستگاه گوارش می‌شود. این التهاب باعث ابتلا به مدفوع خونی، اسهال و بی‌اشتهایی و کاهش وزن در کودکان می‌شود.

مدفوع-خونی

2- بیماری دایورتیکول مکل:

بیماری دایورتیکول مکل در کودکان باعث ایجاد مدفوع خونی می شود که با انجام آزماشات لازم این علت مشخص می گردد. این یک بیماری مادرزادی است که در آن یک کیسه در نزدیکی انتهای تحتانی روده کوچک نوزاد تشکیل می‌شود. این قسمت باقیمانده ممکن است حاوی سلول‌هایی باشد که در معده اسید ترشح می‌کنند و باعث ایجاد زخم و خونی شدن مدفوع نوزاد می‌شوند.

ادامه متن را با کلیک بر روی لینک زیر بخوانید:

علت مدفوع خونی در کودکان و جدیدترین روش درمان سریع آن