سفارش تبلیغ
صبا ویژن

اطلاعاتی که راجب دندان درآوردن نوزاد و تب ناشی از آن حتما باید ب

اکثر نوزادان موقع درآوردن دندان خیلی بی قراری می کنند. حساسیت به رشد دندان در بعضی کودکان دردآور و برای بعضی دیگر بدون درد همراه است و هیچ واکنشی نشان نمی دهند. برای آرام کردن درد لثه کودک شما می توانید با انگشت تمیز خود، لثه های کودک را ماساژ دهید یا می توانید یک دندان گیر پلاستیکی به کودک بدهید تا خودش آن را بجود. در این پست می خواهیم با اطلاعاتی که راجع به دندان درآوردن نوزاد و تب ناشی از آن حتما باید بدانید! در خدمت شما باشیم.

مقدمه:

اگر شما هم جزو آن دسته از والدینی هستید که رویش دندانهای کودک عزیزتان با بی تابی و نا آرامی زیاد وی همراه است و از این اتفاق کلافه شده اید در این مطلب اطلاعاتی در اختیارتان قرار می دهیم تا با آگاهی کامل با این پروسه رفتار کنید و نگرانی هایتان تا حدودی کمتر شود. پس این مطلب را تا انتها دنبال نمایید.

رویش دندان در تمام نوزادان در یک زمان خاص نیست . لثه ها در نوزادان از زمان 3 ماهگی شروع به خاریدن می کنند در این زمان کودکان دچار آب ریزش از دهان می شوند که این موضوع به دلیل ریفلاکس بیولوژیک است. از نشانه های دندان در کودکان این است که دستش را داخل دهانش می‌کند، اشتهایش کم می شود و آب دهان از گوشه و کنار لبش بیرون می‌ریزد و دوست دارد اجسام مختلف را گاز بگیرد و بخورد. دندان در آوردن با ناراحتی لثه و فک همراه است دندان در زیر سطح بافت لثه حرکت می کند این منطقه ممکن است کمی قرمز و متورم به نظر برسد گاهی اوقات یک منطقه پر از مایع شبیه به یک “تاول خون” ممکن است بر روی دندان در حال درآمدن دیده شود برخی از دندان ها ممکن است زمانی که در حال در آمدن هستند حساس تر از دیگران باشند دندان آسیاب ممکن است به علت سطح بزرگتر خود سبب ناراحتی بیشتر شود. علائمی که با دندان درآوردن رخ می دهد عبارتند از:

چه موقع باید یک دکتر مراجعه کنید؟

teeth1

کودکانى که دماى بدنشان کمتر از 9/38 درجه سانتی گراد است، معمولاً احتیاج به مداوا و درمان ندارند، مگر اینکه احساس ناراحتى کنند. البته در این مورد یک استثنا وجود دارد: چنانچه نوزاد سه ماهه یا کوچک ترى دارید، اگر دماى بدنش 38 درجه سانتی گراد یا بیشتر بود، باید با پزشک کودک خود مشورت کنید یا او را به مرکز اورژانس ببرید، زیرا در این سن حتى یک تب خفیف نیز مى تواند علامت یک عفونت جدى باشد. اما در مورد کودکان بزرگ تر، رفتارها و میزان فعالیت ها باید دقیقا مورد بررسى قرار بگیرد. همچنین اگر کودک شما تب (بالای 101 ° F در درجه حرارت)، اسهال، استفراغ و سایر مسائل مهمی مانند تشنج دارد به یک دکتر مراجعه نمایید.

ادامه متن را در لینک اصلی زیر بخوانید:

اطلاعاتی که راجب دندان درآوردن نوزاد و تب ناشی از آن