سفارش تبلیغ
صبا ویژن

علت بالا آوردن نوزاد و جدیدترین روش درمان سریع آن چیست؟

بالا آوردن در بین نوزادان امری طبیعی است و یکی از مشکلات شایع بین بیشتر نوزادان بعد از شیر خوردن است. در این پست تصمیم داریم تا علت بالا آوردن نوزاد و جدیدترین روش درمان سریع آن را برای شما توضیح دهیم.

دلایل بالا آوردن و استفراغ نوزاد

اگر کودک شما بجز بالا آوردن شیر، حال بدتری دارد و چیزهای دیگر هم بالا می آورد، دلایل اصلی آن می تواند یکی از موارد زیر باشد:

آنفولانزای معده: این بیماری با آنفولانزای معمولی متفاوت است و ممکن است دلیل بالا آوردن نوزاد شما باشد. عمده دلیل آن هم ویروس ها یا باکتری ها هستند و از نشانه های اصلی آن، بالا آوردن همراه با تب کردن است.

آلرژی به غذا: گاهی حساسیت به یک غذای خاص موجب بالا آوردن در نوزادان می شود. بخصوص در مورد، بادام زمینی، بادام و گردو و پسته، تخم مرغ، شیر و سویا.

مسمومیت غذایی: یکی از دلایل دیگر در بالا آوردن نوزاد است. ممکن است غذایی را خوب نپخته باشید یا اینکه در شرایط خوبی مواد غذایی را نگهداری نکرده باشید و به نوزاد داده اید.

انسداد روده: این موضوع هم یکی از دلایل کمتر شایع است. از نشانه های این مورد این است که کمی بعد از غذا خوردن، بالا آوردن نوزاد هم شروع می شود.

صدمه دیدن موقع بازی: گاهی صدمه موقع بازی کردن یا زمین خوردن می تواند عامل مشکلاتی برای نوزاد شود.

مصرف برخی داروها: داروهایی مثل کدئین، اریترومایسین، داروهای آسم، آهن مصرفی کودک، استامینوفن و ایبوبروفن خیلی زود می توانند سبب بالا آوردن نوزاد شوند.

توصیه هایی به مادران:

ادامه متن را با مراجعه به لینک اصلی زیر بخوانید:

علت بالا آوردن نوزاد و جدیدترین روش درمان سریع آن چیست؟